Anasayfa / HABER / Öğrenciler En Çok 9. Sınıfta Zorlanıyor
Özel Ders
Öğrenciler En Çok 9. Sınıfta Zorlanıyor

Öğrenciler En Çok 9. Sınıfta Zorlanıyor

Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre öğrenciler, en çok lise 1, yani 9. sınıfta sıkıntı yaşıyor. Düşük notların alındığı ve sınıfta kalmanın en çok yaşandığı 9. sınıfta 59 olan yıl sonu not ortalamasını 80’e çıkarmak, sınıfta kalma oranını ise yüzde 17’den yüzde 5’e düşürmek için bakanlık harekete geçti.

YAZ tatilinin ardından önceki gün 18 milyon öğrenci ve 900 bin öğretmen ders başı yaptı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), özellikle liseye yeni başlayan öğrencilerin velilerini yakından ilgilendiren kritik bazı tespitlerde bulundu. Buna göre öğrenciler, eğitim kademeleri arasında en çok liseye geçişte sıkıntı yaşıyor. MEB’in verileri, en düşük notların alındığı ve sınıfta kalmanın en çok yaşandığı kademenin 9. sınıf olduğunu gösteriyor, öğrencilerin yıl sonu başarı puanı ortalamalarına göre, 9. sınıfların 59 olan not ortalaması diğer sınıflara oranla geride. 10,11 ve 12. sınıfta yok denecek kadar az olan sınıfta kalma oranı da, 9. sınıfta yüzde 17.

EN RAHATI LİSE SON

Diğer taraftan en başarılı kademe ise lise son sınıflar olarak belirlendi. 10. sınıflarda öğrencilerin yıl sonu başarı puanı ortalamaları 67 iken, bu oran 11. sınıflarda 70,12. sınıflarda 78 olarak gerçekleşti. 10. sınıflarda yüzde 4.39 ve 11. sınıflarda yüzde 2.50 olan sınıfta kalma oranları ise 12. sınıflarda sadece yüzde 0.45.

MEB, 2019 yılına kadar 9. sınıfların yıl sonu başarı puanı ortalamasını 80’e çıkarmayı, sınıfta kalma oranını ise yüzde 17’den yüzde 5’e düşürmeyi hedefliyor. Bakanlık, özellikle okul terkleri, sınıf tekrarları ve devamsızlığın azaltılması için çalışma yapacak. Zorunlu eğitimden ayrılmaların önlenmesi ve devamsızlığın azaltılmasına yönelik izleme-önleme mekanizmaları geliştirecek olan bakanlık, ortaöğretimde devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terkini azaltmak için Ortaöğretime Uyum Programı’nı yaygınlaştıracak.

Değerlendirme

Bu haber işinize yaradı mı ?
User Rating: 3.19 ( 6 votes)

Hakkında Ozan ÇORUMLU

Eğitimci. Yıllardır özel ders verir. Bilgiyi paylaşmayı sever. Bu siteyle amacı, her öğrencinin, hakkı olan eğitim hakkından ücretsiz bir şekilde yararlanmasını sağlamak.

Buna da Göz At

Milyonlarca-Veliyi-İlgilendiren-Karar

Milyonlarca Veliyi İlgilendiren Karar

4Paylaşım Facebook’ta Paylaş2 Twitter’da Paylaş1 Beğen!0 Yorum Yaz0 Facebook Messenger’da Paylaş Pinterest1 Google+0 WhatsApp LinkedIn0 …

FACEBOOK YORUMLARI

22 Yorum

  1. Hocam ben cidden ortaokulda aldığım notları lisede alamıyorum. Ortaokulda her zaman takdir alırken şimdi teşekkür alıyorum. Ne yapmalıyım? Stres yaptığımın çok farkındayım. Hukuk Fakültesi kazanmak istiyorum ama bir yandan da kazanamayacağımı söyleyen bir ses var beynimde…

  2. 9.sınıftayım 470 puanlı bir lisede okuyorum. notlarım çok düşük . bu notlar üniversite seçimimi çok fazla etkiler mi ( sayısal seçmek istiyorum )? birde yaztatilinde ders tekrarı yparken ençok hangi derslere ağırlık vermeliyim ?

    şimdiden teşekkürler hocam 🙂

    • Merhaba Beyza.

      Notlarının düşük olması bir dezavantaj fakat bunu düzeltmek senin elinde. Çok çalışman gerekiyor. Yaz tatilinde de hangi ders ve konularda eksiksen oradan başlayabilirsin.

  3. Merhaba ben 9.sınıf velisiyim.Ortaokulda yüksek notlar alırdı kızım hep şimdi ise geçer nota şükreder olduk.Hem de kızım kursa gitmesine ve ders tekrarı yapmasına rağmen durum böyle.Her ne kadar ona belli etmemeye çalışsam da endişeleniyorum.Siz ne önerirsiniz bu durumda.Şimdiden teşekkürler.

    • Merhaba Meryem hanım.

      9’uncu sınıf en zor sınıflardan bir tanesi ki bence en zoru bir çok açıdan. Ders tekrarını ne kadar verimde yapıyor, kendi başına yaptığı çalışmalar ne kadar verimli, kurs ne kadar verimli, bu soruların cevaplarını bulmanız gerekiyor öncelikle.

      Bir öğrenci 4 saat ders başında oturur ama nasıl çalışacağını bilmediği için verim çok düşüktür. Bir başkası 1 saatte çok daha verimli çalışır. Önemli olan şeklen çalışmak ya da ders başında harcanan zaman değil.

  4. Merhaba hocam ben bu sene yeni liseye geçtim fen lisesini kazandım yaz tatilinde derslere çalıştım konu tekrarı yaptım 9.sınıf için ama rakiplerin çok güçlü korkuyordu korkuyorum düşük not almaktan ne yapmalıyım?

  5. Hocam merhaba ben bu sene liseye ba şlayacağım ortaokulda notlarim hicte iyi degildi ama bu sebe gercektende okumak istiyorum ve hayalim doktor olmak ama korkuyorum yapammaktan ama kendime de güveniyorum sonra ya yapamazsam diyorum ne yapacağım ben

    • Merhaba.

      Yapman gerekene hedefini belirlemek ve bıkmadan, usanmadan, korkmadan hedefine odaklanmak. Uzun bir süreç ve yapman/yapmaman gerekenler belli. Her insan, her zaman koyduğu hedefe ulaşamaya da bilir. Bu da hayatın içinde olan bir şey. Fakat bu, kendine hedef koymamanı ya da sürekli korkarak, endişe ederek, kendine güvenmeden yaşamanı gerektirecek bir durum değil.

      Kendine güven.

  6. hocam direk geçiş kalktımı

  7. Bu zamana kadar 84 bile almamıştım ama lise hiç ortaokula benzemiyormuş. Matematikte özellikle sıkıntım var. Fen lisesine gidiyorum ve herkes çok iyi bence. Ne yapacağımı bilmiyorum yazılı notlarım ortaokula göre yüksek derecede düştü. Sınıfta en kötü değiliz ama ben bu zamana kadar hep en iyi olmaya alışığım ve bunu kaldıramıyorum. Üstelik ortaokulda hocalar çok daha ilgiliydi ve annemin öğretmen olduğu bir okulda öğrenciydim tüm hocalar beni tanıyordu ve ilgi gösteriyorlardı şimdi ise yatılıyım ve zaten bunun psikolojik baskısını yaşıyorum. Eskiye dönmek istiyorum hedefim en iyi olmak ama burada gerçekten zor dahadüşük puanlı bir liseye nakil aldırmayı bile düşündüm ama iyilerin içinde seçilebilmek önemli kötülerin içinde iyi olmak kolaydır. Fakat her sınavdan sonra sinir krizi geçirmekten ve sürekli ağlamaktan bıktım ne yapmalıyım

    • Merhaba Yağmur.

      Sence kötüler arasında en iyi olmak mı iyidir, iyiler arasında mücadele etmek mi ? Bence bu soruya içten bir cevap verirsen kendine, sorunun çözülmüş olacaktır.

      Hayatta en önemli şey pes etmemek. Önemli olan başarılı olmak değil, başarısız olduğunda, yere düştüğünde, tekrar ayağa kalkabilmek. Hayatta çok kez başarısız olacaksın, bu çok normal. Önemli olan mücadele etmeyi bırakmadan çizdiğin yolda daha da çalışarak yürümen, zorluklarla mücadele etmeyi tecrübe edinerek öğrenmen.

      Ağlamak ya da sinir krizi geçirmek daha hiçbir şey kazandırmayacağı gibi bir çok şey de kaybettirecektir. Yapman gereken sınavlarda yaptığın hataları tespit etmen, bunların üstüne daha da çok gitmen, sınavlara daha da çok çalışarak hazırlanman.

  8. tamam hocam teşekür ederim

  9. hocam eşit agırlık sectım üniversıtede hemşirelik okuyabılırmıyım

    • Merhaba Melike.

      Evet, seçebilirsin fakat hemşirelik sayısal puan türü ister. Bu yüzden eğer hemşirelik okumakta kararlıysan sayısal okumanı tavsiye ederim yoksa çok zorlanırsın.

  10. Hocam okula hiç alisamadim ya napican ben dersler zor

    • 3 günde derslerin zor olduğunu nasıl anladın çok merak ettim 😀

      Dur bakalım daha destur bismillah…

      Dersi derste dinleyeceksin, eve gidince tekrar edeceksin, ödevlerini yapacaksın. Bu kadar.

  11. hocam ya zaten korkuyodum şimdi iyice korkmaya başladım çok zor bi yıl olucak her açıdan :// 😀

Tartışmaya Katılın

Öğrenciler En Çok 9. Sınıfta Zorlanıyor

İletişim

Bu bölümden sitemiz hakkında yorum, görüş ve isteklerinizi, hak ihlallerini, Özel Ders ve Reklam/Sponsorluk taleplerinizi iletebilirsiniz.

Kişisel bilgileriniz kesinlikle 3. kişilerle paylaşılmaz.

Teşekkürler!
Mesajınız bize ulaştı.
24 saat içerisinde size geri dönüş yapacağız.

'Özel Ders' İçin Doğru Yerdesin !
Ozan Hocayla Özel Ders

“Özel ders, öğrencinin tek başına ders çalışabilmesini sağlamaktır.”

  • TEOG Sınavına Profesyonel Hazırlık (Matematik-Fen)
  • Derslere Yardımcı Özel Ders
  • Ücretsiz Öğrenci Koçluğu
  • Özel Hazırlanan Sorular ve Deneme Sınavları
  • Skype Özel Ders Seçeneği
%d blogcu bunu beğendi:

Bunu arkadaşınla paylaş