Anasayfa / GÜNÜN YAZISI / Lise nakillerindeki taban puan şartı sorunu
Özel Ders
Lise nakillerindeki taban puan şartı sorunu

Lise nakillerindeki taban puan şartı sorunu

Lise nakillerindeki taban puan şartı sebebiyle öylesine büyük bir şikayet var ki…

Milli Eğitim Bakanlığı geçen sene lise nakillerinde uygulanan taban puan uygulamasını kaldırmıştı. Yani lise nakillerinde sadece boş kontenjan aranıyordu. Bu da çok büyük haksızlıklara yol açtı. Bazı öğrencileri 100 küsür puan üzerindeki okullara dahi kayıt olabildi.

Peki bu çocuklara fayda mı sağladı ? Elbette hayır. Bu şekilde nakil olan bir çok öğrenci ya sınıfta kaldı, ya çok kötü notlar aldı ya da tekrar nakil ile başka okullara geçmeye çalışıyor. Yapılan büyük bir saçmalıktı.

Peki bu seneye gelindiğinde ne oldu ? Danıştay ‘dur’ dedi. Milli Eğitim Bakanlığı da Danıştay’ın bu kararına uydu ve artık lise nakillerinde taban puan şartı aranmakta. Peki nedir bu taban puan şartı ?

Lisede bir okula nakil başvurusunda bulunabilmek için başvurulacak okulda boş kontenjan olmalı ve öğrencinin Yerleştirmeye Esas Puanı (YEP), okulun puanına eşit ya da okulun puanından yüksek olmalı. Bu 2 şartı da öğrencinin taşıması gerekiyor ki nakil başvurusunda bulunulabilinsin.

Gelelim bu konuda veli ve öğrencilerden gelen bazı şikayetlere;

Bu nasıl bir karmaşadir neye göre kime göre !!nakil lerde kimse adam gibi kıpırdamadı, tercih yaparken taban puan yada kontenjan sınırlaması aranmadı maalesef eğitimde bir standart yok geçen yılda uygulanan sistem yanında daha saçma düzenlemeyi getirdi çocuklarımızın büyük çoğunluğu gerçekten istediği okullarda değiller daha önceki yılları özenecegimiz kimsenin aklına gelmezdi bu günlerde belli olan boş kontenjan listeleri tamamen anlamsız okulları arıyoruz yöneticilerin bazılarında ukala bir tavir”hanımefendi çocuğunuz bu okula kesinlikle giremez 1 puan bile düşme olmiycak”eeeee hizmet kime???boş kontenjanlar kim için?? Böyle bi uçurum nedir geçen sene 480 lik okula 380 lik öğrenciler yerleşti bizim çocuklarımızın suçu nedir saçma bir kosturmacanin içindeyiz kime göre neye göre ve neden?umarım bir düzenleme “adil”bir düzenleme ile kimse mağdur olmaz…

Fatoş

Taban puan uygulamasının kaldırılmasını talep ediyorum.Sırf bu yüzden lisemi 0.5 puanla kaçırdım.Geçen senelerde 200 puan üstü öğrenciler girdi biz bunu da istemiyoruz fakat -5 puan gibi kişiler başvurabilsin.

Mert

445 Puanla öğrenci alan Anadolu Lİsesi ne 455 Puanla yerleştik ve 443’ün altına inmez denen Lisemizin puanı 428’e indi.Sebebini sorduk.Okul diyor ki geçen yıl devamsızlıktan kalan bir öğrencimiz bu yıl 9. sınıfı tekrar ediyor ve geçen yılki puanı 428 Taban puan uygulaması yüzünden Bakanlık bunu yaptı deniyor.Okulun bir suçu yok. Peki 30 puan yüksekten bu okula girmek için çalışan öğrencilerin suçu ne? Onlarca öğrencinin kaderi geçen yıl kaldığı için tekrar yapan bir öğrencinin durumuna nasıl bağlı olabiliyor?Üstelik geçen yılın uygulamasıyla bu yıl için karar veriliyor.. Şu an o Anadolu Lİsesi nin Normal Liseden puan olarak farkı kalmadı.Biz 3 puan fakımız var diye istediğimiz okula nakil için bile başvuramazken, insanlar 15-20 puan farkla bu okula başvurabiliyor.Bakanlık bu adil olmayan taban puan sistemini okullar açılmadan acilen değiştirmeli.Sistem, puanımız tutmasa da nakil başvurusu yapmamıza izin versin.Kontenjan sayısına göre puanlar yüksekten alçağa sıralanıp alınsın.. Böylece okulların eksik kontenjanı da kalmaz. Ayrıca geçen yıl kalan ve tekrar yapan öğrencilerin puanları bu yıl Teog’a girenlerden hariç tutulsun ki elma ile armutu karıştırıp HAKSIZLIK ETMİŞ OLMAYALIM..İlginize teşekkür ederim…

Sahra

Lise okul döneminde yapılan nakillerin ayda bir olması, öğrencilerin o okula, derslerine konsantre olmasını engellemekte, öğrenciler okul değiştirme düşüncesi içerisinde olduklarından, kendilerini o okula ait hissedememektedirler. Okul dönemi nakillerinin ayda bir yerine haftada 1ve/veya 2 kez yapılması sonucu nakil işlemlerinin bir an önce sonuçlanması öğrencilerin bir an önce derslerine adapte olmaları açısından önemlidir. Ayrıca, taban puan uygulamasında da esneklik olmalı. En azından daha önce konusu geçen -20 puan veya YEP in %5 i kadar puanlarda düşüş öğrencilere sağlanmalı.(YEP üstünlüğüne göre)……..teşekkürler (belirtilen sorunları anlayan birileri çıkar inşallah.)

Fatma

Lise nakillerindeki taban puan uygulamasına karşı olanların sayısı çok. Fakat ne yapılmalı ?

  • 20 puan şartı konsa, çok denilecek.
  • 5 puan şartı konsa, 5,1 ile kaçıran feveran edecek.
  • Taban puan şartı hiç olmasa, geçen sene olan rezillikleri gördük. Ama bu konuda bir şeyler yapılması gerektiği de ortada.

Milli Eğitim Bakanlığı bu konuda ilerleyen zamanlarda bir tasarrufa gider mi bilinmez. Ama 0.1 puanla bir okulun puanından düşük bir öğrencinin istediği okula nakil başvurusunda bulunamaması da gerçekten gıcık bir durum.

Hoş önümüz 1 Kasım seçimleri. Fakat ülkemizde eğitim sorunları ile ilgilenen siyasetçi pek olmadığı için seçimlere umut bağlamak ne yazık ki pek akılcı görünmüyor. Bu çocukların ve velilerin sorunlarını dile getirip kamuoyu oluşturma işi de yine bize düşüyor…

Eğitim ile ilgili şikayetlerinizi Şikayetler bölümünden bizlere ulaştırabilirsiniz.

Sitemizdeki tüm içerikten mail yoluyla haberdar olmak istiyorsanız, aşağıdaki kutucuğa e-mail adresinizi yazıp abone olabilirsiniz. Aboneliğinizi tamamlamak için e-postanıza gelen maili onaylamayı unutmayın.

Bu yazının tüm hakları ozancorumlu.com’ aittir. www.ozancorumlu.com biçiminde aktif bağlantı kurulabilir, açık kaynak gösterilmek kaydıyla içerik kullanılabilir. Açık kaynak göstermeden yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır. ©

Değerlendirme

Bu yazı işinize yaradı mı ?
User Rating: 3.4 ( 7 votes)
TEOG Puan Hesaplama

Hakkında Ozan ÇORUMLU

Eğitimci. Yıllardır özel ders verir. Bilgiyi paylaşmayı sever. Bu siteyle amacı, her öğrencinin, hakkı olan eğitim hakkından ücretsiz bir şekilde yararlanmasını sağlamak.

Buna da Göz At

Disleksi

Disleksi

Paylaşım Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Beğen! Yorum Yaz Facebook Messenger’da Paylaş Pinterest Google+ WhatsApp LinkedIn …

FACEBOOK YORUMLARI

171 Yorum

  1. Benim yüzde ligin %37 istediğim okulun ki % 27 gelme sansi i varmı yani daha asagi liseleri yazmadan gelirmi

  2. Hocam Merhaba,

    Birşey öğrenmek istiyorum.
    11 Ağustos tarihinde 1.yerleştirme sonuçları açıklanacak. Daha sonrasında 1.nakil dönemi 2.nakil dönemi 3.nakil dönemi olarak 3 nakil dönemi olacak ve Eylül de okulun taban puanı belli olacak. Sonrasında bu taban puanına göre nakiller olacak.
    Ama öğrenmek istediğim. Benim gitmek istediğim okul 11 Ağustos tarihinde ilk yerleştirmelerde 170 kişilik kontenjanını oluşturdu ve en son aldığı öğrencinin puanı benim puanımdan 10 puan üstte kapadı.
    Ben 11 Ağustosta nakil müracaatında bu okulu yazmamalı mıyım? Yani en son öğrenciyi birinci yerleştirmede 10 puan fazla ile kapatmış ve benim puanım 10 puan aşşağıda ise zaten girme şansım olmayacağı için müracaat etmekte mantıksız mı. Tamam ilk nakillerde puan şartı aranmıyor ama puan düşükse de zaten sistem okula yerleştirmiyor seçmiyor mu?(Yargıtay bunun mu kararını verdi yoksa 3 nakil dönemi sonundaki puandan düşük kaldıysak artık Eylülden sonraki nakilde tercih yapamazssın mı diyor).
    Yani benim bu okulu nakillerde yazarak 1.yerleştirmenin altında bir puanla girmem mümkün mü?

  3. Merhaba,
    9.sınıf puanım 465, istediğim lisenin 9.sınıf puanı 469 du, 10.sınıf puanı 462. ben 9.sınıfta geçemedim, okulu aradığımda sistem seni 10.sınıfa geçirdiğinde 462 puan üzerinden girersin o puan değişmiyor dediler.
    Ne kadar doğru? 9.sınıf puanı 10. sınıfa geçmiyor mu?
    Okul müdür yardımcısı 462 üzerinden değerlendirilir dedi

  4. hocam 9. sınıfı 73 küsür puanla geçtim teog puanım 318 evime daha yakın bir okula gitmek istiyorum okula alırken sadece teog puanına mı bakıyırlar yoksa 9. sınıf ortalama da etkiliyor mu cevap verirseniz mutlu olurum

  5. hocam 9. sınıfı 73 küsürle geçtim teog puanım 318 evime daha yakın bir okula gitmek istiyorum okula alırken sadece teog puanına mı bakıyorlar yoksa 9. sınıf ortalamayı da hesaba katıyorlarmı cevap verirseniz mutlu olurum .

  6. Hocam ben 11.sınıftım yeni 12.sınıfa geçtim, nakil aldırırken 12.sınıf taban puanına mı 11.sınıf taban puanına mı bakmalıyım.

  7. öğretmenlerimiz sınava gireceğimiz süre içinde çok ayrımcılık yaptı herşey belirli öğrencilerin etrafında döndü rabbim hepsine haklarımızı sorar inşallah günlerce okulda artık öğretmenler bizimlede belki konuşur ilgilenir diye beklerken her seferinde sırt çevrildi keşke böyle olmasasydı 🙁

  8. hocam 457 aldım 470 puanlık b,ir liseye yerleşebirir miyim

  9. Sinifim teog Puanim 464 istediğim lise 467 girer miyim-lütfen geri donun

  10. Hocam kolay gelsin öncelikle 8.sınıfım teog sınavında ortalamlar ve yeple birlikte 500 üzerinden 448 alıyorum istediğim lise eca elginkan sitesinde kontejyan 400 diyor lisenin puanı 455 ben bu liseye nakil dönemlerinde girebilirmiyim düşermi puanı birde devamsızlık sayım 5 lisansım var bunlar daha önce seçilmek için bir etken olabilirmi teşekkürler şimdiden

    • Merhaba Arda.

      O baktığın puanlar seni ilgilendirmiyor. Öncelikle sizin yerleştirmeleriniz yapılacak puan üstünlüğü esasına göre. Daha sonra okulların bu seneki taban puanları netleşmiş olacak. Daha sonra TEOG nakil dönemleri başlayacak. Sonrasında lise başlayacak ve lise nakil dönemleri başlayacak. TEOG nakilleri ile lise nakilleri birbirinden tamamen farklı şeyler.

  11. Hocam benim puanım 422 oluyo elimden gelen her şeyi yaptığımda 443’lük bi liseye gitme imkanım var mı?

  12. Hocam teog puanim 409 idi şuan 9. Sınıfım yazın nakil almak istiyorum istedigim okulun 10. Sınıf nakil puanı 420 boş kontenjan 7 kişi sizce nakilim tutarmı

    • Merhaba Zeynep.

      Bildiğim kadarıyla yazın nakiller yok. Ayrıca resmi olarak e-okulda kaçıncı sınıf olarak gözüküyorsan, okulun da o sınıfının puanına bakman gerekiyor başvuru yaparken.

  13. Böyle Taban puanı başarılı öğrencinin hakkını alıyor örnek vereyim okulunda başarılı hatta başarı belgesi takdir belgesi alsa bile TEOG denen saçma bir sınava tabi tutulması haksızlık TEOG sınav günü çocuk heyecandan hastaliktan bir mazeret ile başarılı olamayabilir okuduğu aylara yazık onun için okul puanı yüzde 90 teog puanı ise yüzde 10 olmalı

  14. Puanım 426 taban puanı 432 olan liseye yerleşebilir miyim?Eğer yerleşemezsem dönem sonu puanım yüksek olursa eğer bu şekilde yerleşebilir miyim ?Lütfen yardım edin.

  15. change.org/p/danistay-nakillerde-taban-puan-sartinin-kaldirilmasi?recruiter=611872550&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink taban puan kaldirilsin kampanyasi

  16. Arkadaslar düzeltme yapmak istiyorum change org dilara savas kampanya baslatmis magdur olanlar lutfen imzalayin sesimizi duyuralim

  17. Arkadaslar taban puanla ilgili internette change.org dilara ozturk kampanya baslatmis taban puan sorunu yasayanlar lutfen imzalsin sesimizi duyuralim

  18. Ozan hocam lutfen taban puan sorununu gündeme taşırmisiniz

  19. Merhaba hocam, ben meslek lisesinde okuyorum 10. Sinifim. 11 sinifta anadolu lisesine nakil alma gibi bir şansim varmi

  20. Hocam biz mebe dilekçe yazdık bir arkadasimda yazdı 26 kişi ile birlikte hocam çok kişi olduğumuz için birşeyler yaparlarmi evimize yanıt gelecek ya kaç gün icerisinde gelir

  21. Bizim 3 puan yuzunden uzakta bir okula gidiyorum

  22. Neden gideceğim okul puan356 bnm puanim340 boş kontejanda var ama neden gidemiyorum ailemden arkadaslarimdan 500km uzaktayim peki buna nasıl bi çare bulabiliriz imza mi toplayalim butun herkezden öğretmenlerden velilerden öğrencilerden yada başka bisey mi napabiliriz bunun için

  23. Hocam benim bi arkadaşım mebi aradı taban puan şartı ile ilgili kusuratla kaybetmişti o da mebde demis ki dusunucez konuyu sizce bj çalışma yapicaklarmi

  24. Hocam üniversitede taban puan şartı kalkarsa çok şikayet var çünkü liselerdede kalkarmi

  25. EnderGelişenOsasunaAtağı

    Puanım 396 taban puanı 407 olan liseye kontenjanı varsa nakil aldırabilirmiyim ? (10. Sınıfım) Birde ocak ayında diyelim bir liseye nakil aldırdım o liseye ne zamandan itibaren gideceğim? 2. Dönem mi ?

Tartışmaya Katılın

Lise nakillerindeki taban puan şartı sorunu

İletişim

Bu bölümden sitemiz hakkında yorum, görüş ve isteklerinizi, hak ihlallerini, Özel Ders ve Reklam/Sponsorluk taleplerinizi iletebilirsiniz.

Kişisel bilgileriniz kesinlikle 3. kişilerle paylaşılmaz.

Teşekkürler!
Mesajınız bize ulaştı.
24 saat içerisinde size geri dönüş yapacağız.

'Özel Ders' İçin Doğru Yerdesin !
Ozan Hocayla Özel Ders

“Özel ders, öğrencinin tek başına ders çalışabilmesini sağlamaktır.”

  • TEOG Sınavına Profesyonel Hazırlık (Matematik-Fen)
  • Derslere Yardımcı Özel Ders
  • Ücretsiz Öğrenci Koçluğu
  • Özel Hazırlanan Sorular ve Deneme Sınavları
  • Skype Özel Ders Seçeneği
%d blogcu bunu beğendi:

Bunu arkadaşınla paylaş